چگونه بازارهای هدف صادراتی خود را برای کالای صادراتی انتخاب نماییم؟
به گزارش معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم، صادرات کالا از جمله فعالیت های مهم اقتصادی است که از گذشته تا به امروز در جوامع مختلف به منظور توسعه اقتصادی به انجام می رسد.
کارشناسان حوزه اقتصاد همگی بر این نظر هستند که صادرات کالا عامل اصلی پیشرفت اقتصادی کشور می باشد و لذا دولت بر حسب همین اتفاق در تلاش است تا بستر و شرایط مناسب انجام این فرآیند مهم اقتصادی را برای تجار و بازرگانان به وجود آورد.
با توجه به اهمیت و ضرورت صادرات کالا بر اقتصاد و همچنین با توجه به تلاش دولت در جهت فراهم آوردن شرایط مناسب برای انجام این کار، باید بگوییم که صادرات کالا فرآیند سخت و دشواری بوده و لذا برای انجام این فرآیند اقتصادی همواره لازم است که از دانش و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشیم.
برای انجام فرآیند صادرات کالا به کشورهای مختلف همواره لازم است که علاوه بر شناخت قوانین بین الملل با قوانین و مقرارت داخلی کشورهای دریافت کننده کالاها نیز آشنا باشیم تا از بروز مشکلات مختلف در این زمینه جلوگیری به عمل آوریم.
جهاددانشگاهی واحد قم، با توجه به ارتباط های متعدد با متخصصان این عرصه و بر اساس تقاضا و اعلام نیاز مجموعهها، در نظر دارد با بهرهگیری از اساتید مجرب دانشگاهی و فعالان صنعت، دوره آموزشی تخصصی- کاربردی صادرات کالا را برگزار کند تا بنابر رسالت خود، با ارتقای دانش فنی و توانمندسازی نیروی انسانی در این حوزه، گام کوچکی در این زمینه بردارد.
از مهمترین سرفصل های این دوره کاربردی می توان به مراحل صادرات موفق، نحوه انتخاب بازار هدف و محصول مناسب برای صادرات، ریسک های مسیر صادرات و شریط مدیریت آنها، ارزیابی آمادگی صادرات به کمک پرسشنامه و ... اشاره کرد.
دوره صادرات کالا به مدت 20 ساعت طی روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 17 الی 21 و با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه از این نهاد انقلابی برگزار خواهد شد.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ثبت نام و شرکت در این دوره می توانند با شماره 02537192 تماس بگیرند و یا به آدرس بلوار محمدامین(ص)، بین کوچه 18 و 20، مرکز شماره یک جهاددانشگاهی قم به صورت حضوری مراجعه کنند.
نظر شما :